مقالات آموزشی

معرفی چسب صنعتی و انواع آن

چسب یکی از لوازم کاربردی در صنعت های مختلف با کارایی متفاوت است که در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد زیاد انواع چسب صنعتی، چسب قوی و حتی انواع چسب ضدآب ، موجب شده تا برای آشنایی در مورد انواع و کاربرد آن ها مقاله ای مجزا برای شما عزیزان تهیه کنیم. در مغازه ها و فروشگاه های مرتبط با ابزار تعداد زیادی از انواع چسب وجود دارد که شاید بسیاری در مورد نحوه استفاده آن انواع متفاوت چسب ،اطلاعات دقیقی نداشته باشند. یا به اشتباه خریداری کنند، پس هنگام خرید دقت لازم را جهت انتخاب درست داشته باشید زیرا که یک نوع چسب برای تمامی کار ها مناسب نبوده و ممکن است خسارات زیان باری به همراه خود داشته باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد کاربرد انواع چسب در صنعت با ما همراه باشید.

انواع چسب صنعتی

این نوع از چسبها برای چسباندن انواع چرم طبیعی و مصنوعی، چوب، شیشه، صنایع خودرو سازی، مبلمان، کفش، لوازم اداری و تودوزی انواع ماشین کاربرد دارد و یک چسب قوی فلز نیز می باشد. رنگ این چسب طلایی مایل به زرد، همانند رنگ عسل بوده که از کلروپرن و حلال تولوئن ساخته شده است. بهتر است بدانید مدت زمان خشک شدن و چسباندن موارد ذکر شده حدودا 15 تا 25 دقیقه به طول می انجامد.

چسب آهن

یک چسب آهن خیلی قوی در کارگاه ها و کارخانه های مکانیکی برای تعمیر برخی از دستگاه ها، چسباندن شیشه، فلزات، فوم، انواع چرم (طبیعی و مصنوعی)، فوم، چوب، نمد، روکش های پلاستیکی و پارچه ای در صنعت خودرو سازی و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب نیز همانند عسل رنگی زرد و براق دارد که در مدت زمان 15 الی 25 دقیقه بر روی موارد ذکر شده خشک می شود و آن ها را به یکدیگر می چسباند.

انواع چسب فوری

همان طور که از نام چسب فوری مشخص است، مدت زمان خشک شدن آن به نسبت دیگر چسب ها بسیار کم و در عرض 3 تا 5 دقیقه می باشد که کاربردهای متنوعی علاوه در صنعت در خانه ها نیز دارد. در منزل برای تعمیر انواع لوازم های پلاستیکی، چوبی و آهنی و صنایع دستی، چرم، موکت، فوم، لاستیک، پلاستیک، نمد، سنگ، پارچه، گلسازی، کفاشی، پارکت مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد عمده و کلی این چسب برای تعمیر انواع لوازم اداری، روکش ها و پوشش کف می باشد.

چسب الاستومتر

در چسب الاستومر نسبت به مواد تشکیل دهنده آن در تمامی صنایع، تجارت و منازل به جز لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به قدرتی که این چسب دارد برای صنایع عظیم و بزرگی مانند کشتی سازی و هواپیما سازی نیز کاربرد دارد. الاستومر از انواع چسب های کائوچویی مصنوعی است که همانند چسب مخصوص لاستیک از حل شدن کائوچو در بنزین بدست می آید. جالب است بدانید چسب اهو که در منزل تمامی شما وجود دارد نیز زیر شاخه الاستومر می باشد.

مشخصات و کاربرد چسب اپوکسی

قدرت چسبندگی فوق العاده بالای چسب اپوکسی موجب شده تا در صنایع هواپیما سازی، کشتی سازی، پل سازی و قطعات داخل خودرو مورد استفاده کارخانه ها و شرکت های مربوطه قرار بگیرد. یکی از متداول ترین نمونه ها که در اکثر منازل نیز موجود است، چسب های دو قلو می باشند. این چسب ها دارای دو قسمت بوده، یکی قدرت چسبانندگی را دارد و دیگری همانند یک کاتالیزور عمل کرده و با ترکیب شدن یکدیگر می توانند قدرت چسبانندگی بالا و مقاومی را ایجاد کنند. اپوکسی از انواع چسب در صنعت شهر سازی نیز می باشد که از آن برای خط کشی عابر پیاده و ایجاد دست انداز نیز استفاده می شود.

چسب چوب

همان طور که از نام این محصول مشخص است برای چسباندن انواع چوب در منزل و صنعت مانند شرکت های ساخت مبلمان، صندلی، دکورهای چوبی و لوازم تزیینی کاربرد دارد. چسب چوب بی رنگ یا به رنگ سفید بوده و قدرت چسبانندگی بالایی برای سطوح کوچک و بزرگ چوبی دارد که در منزل نیز می توانید برای تعمیر لوازم چوی خود به راحتی از آن استفاده نمایید.

چسب یک دو سه (ترموپلاست)

چسب یک دو سه ، قدرت خشک کنندگی و چسبانندگی بسیار بالایی دارد، فقط کافیست تا 3 بشمارید و ببینید که لوازم در کم ترین مدت زمان به یکدیگر می چسبند. نحوه استفاده آن به این صورت است که ابتدا چسب را به سطوح مورد نظر مالیده سپس با اسپری مخصوص، بر روی آن پاشیده که برای خشک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. از این چسب برای تعمیر لوازم خانه و کارهای جزئی خودرو کاربرد دارد که بهتر است در هر خانه ای یک نمونه از آن وجود داشته باشد.

چسب سنگ

چسب سنگ برای چسباندن انواع سنگ به یکدیگر، محل های با رطوبت بالا مانند سطوح حمام و دستشویی و یا سطوح سیمانی و برخی منافذ ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از انواع چسب دارای مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و سرما دارد که در مواجهه با فاضلاب، اسید و گاز نیز مناسب می باشند. این چسب پس از 20 الی 30 دقیقه به طور کامل خشک شده و سطوح مورد نظر را به یکدیگر می چسباند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *